Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky portálu www.indicke.sk, vyvinutého, registrovaného a prevádzkovaného obchodnou spoločnosťou Sarama s. r. o., IČO: 36669130., so sídlom Kuchyňa 619, 900 52 Kuchyňa, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, Oddiel: Sro, vložka č. 109423/B (ďalej len „Sarama“) pre nákup tovaru prostredníctvom internetového portálu www.indicke.sk (ďalej len „VOP“).

I. Úvodné ustanovenia – služby – popis, zmeny obchodných podmienok

1.1. Tieto VOP Sarama, s.r.o. upravujú najmä vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe zmluvy na nákup tovaru indicke.sk (ďalej len „Zmluva“) uzatvárané medzi Sarama a kupujúcim/i (ďalej len „Zákazník“), ktorý si prostredníctvom internetového portálu www.indicke.sk kupuje alebo plánuje kúpiť tovar ponúkaný na vyššie uvedenom internetovom portáli.

1.2. Tieto VOP sú určené výlučne pre nákup tovaru Zákazníkom za účelom priamej spotreby. Nákup tovaru za účelom podnikania, napríklad za účelom jeho ďalšej predaja, nie je na internetovom portáli www.indicke.sk možný.

1.3. U konkrétnej ponuky tovaru Sarama, s.r.o. propagovaných na internetovom portáli www.indicke.sk môžu byť uvedené ustanovenia odlišné od VOP. Také prípadné odlišné ustanovenia majú prednosť pred týmito VOP.

1.4. Ustanovenia týchto VOP sú nedeliteľnou súčasťou Zmluvy. VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluva je uzavretá len v slovenskom jazyku. Po uzavretí Zmluvy je objednávka zákazníka Saramou archivovaná a prístupná v jeho užívateľskom účte (Môj účet) po dobu jedného roka.

1.5. Sarama, s.r.o. môže jednostranne meniť alebo dopĺňať znenie VOP. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúcej verzie VOP. Sarama, s.r.o. informuje Zákazníkov o zmene VOP na internetovom portáli www.indicke.sk, prípadne iným vhodným spôsobom, aby sa s aktuálnym znením VOP Zákazník mohol bez neprijateľných ťažkostí oboznámiť. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa stanovuje, že Zmluva sa riadi vždy tou verziou VOP, ktorá je účinná v čase jej uzatvorenia.

II. Uzavretie Zmluvy medzi Sarama, s.r.o. a Zákazníkom

2.1. Na internetovom portáli www.indicke.sk Sarama, s.r.o. propaguje tovar vrátane hodnoty ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru zahŕňajú daň z pridanej hodnoty, prípadné recyklačné a/alebo zálohové poplatky, ak sa takéto na daný produkt vzťahujú.

2.2. Možnosť uzavretia zmluvy o tovare a/alebo službách Sarama, s.r.o za zvýhodnených podmienok a stanovenej ceny (v prípade vernostných a iných udalostí) zostáva v platnosti po dobu uvedenú na www.indicke.sk Internetovom portáli a za predpokladu, že sú splnené podmienky uvedené v konkrétnej ponuke na www.indicke.skInternetovom portáli.

2.3. Tovar a/alebo služby objednané Zákazníkom na www.indicke.skInternetovom portáli sú ďalej označované ako „Objednávka“ pre účely uzavretia Zmluvy a uplatňovania práv a povinností vyplývajúcich zo Zmluvy, ako aj pre účely týchto VOP.

2.4. Zákazník si je vedomý nasledujúcich povinností voči SARAMA, S.R.O.u, a preto zodpovedá za pravdivosť a úplnosť nasledujúcich prehlásení:

a)je plne právne spôsobilý na právne úkony, najmä s ohľadom na svoj vek, alebo je zastúpený zákonným zástupcom,

b)ak je mladší ako 18 rokov, nebude si na Internetovom portáli objednávať indicke.sk taký tovar a/alebo služby, pre ktoré je minimálny vek 18 rokov podmienkou užívania,

c)všetky informácie poskytnuté SARAMA, S.R.O. sú pravdivé, úplné, presné a správne,

d)zaplatením ceny za Objednávku neobchádza ani neporušuje práva tretích osôb a je oprávnený použiť finančné prostriedky použité na úhradu Objednávky,

e)pred začatím používania Internetového portálu indicke.sk sa s týmito VOP dôkladne oboznámil, oboznámil sa s nimi a súhlasí s nimi,

2.5. Pre uzatvorenie Zmluvy si Zákazník vyberie požadované množstvo ponúkaného tovaru a/alebo služieb a adresu, na ktorú bude Objednávka doručená, a prípadne poskytne aj informácie dôležité pre odovzdanie Objednávky. Pre záväzné vytvorenie objednávky je požadovaná súhrnná kúpna cena tovaru v Objednávke v minimálnej sume uvedenej na www.indicke.sk internetovom portáli a hmotnostný limit pre Objednávku do 100 kg, ak nie je na www.indicke.sk internetovom portáli uvedené inak. Cena dopravy na Internetovom portáli bude pripočítaná ku konečnej kúpnej cene Objednávky www.indicke.sk po zadaní adresy a času doručenia, pokiaľ Zákazník nemá nárok na službu „Doprava zadarmo“, ktorej podmienky sú uvedené na www.indicke.sk internetovom portáli.

2.6. Zákazník berie na vedomie, že cena tovaru predávaného podľa hmotnosti je uvedená v približnej výške podľa obvyklej hmotnosti jedného kusu. Zákazník objednáva len počet kusov na tieto položky. Cena za tieto položky bude upravená podľa konkrétnej hmotnosti tovaru dodaného objednávateľovi na základe objednávky, s čím zákazník súhlasí.

2.7. Pred odoslaním Objednávky je Zákazníkovi umožnené skontrolovať a zmeniť jej obsah a údaje uvedené v Objednávke. Objednávka sa považuje za záväznú okamihom, keď ju zákazník odošle spoločnosti SARAMA, S.R.O. kliknutím na tlačidlo zaväzujúce zákazníka k úhrade. Údaje uvedené v Objednávke sa odoslaním považujú za správne.

2.8. V závislosti od povahy objednávky Zákazníka je SARAMA, S.R.O. vždy oprávnená požiadať o dodatočné potvrdenie Objednávky (napr. písomne alebo telefonicky). Ak to Zákazník nepotvrdí, považuje SARAMA, S.R.O. príslušnú Objednávku za neplatnú.

2.9. Kúpna zmluva medzi SARAMA, S.R.O.a Zákazníkom vzniká akceptáciou Objednávky Zákazníka spoločnosťou SARAMA, S.R.O., ktorá je odoslaná bez zbytočného odkladu po prijatí Objednávky na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom v Objednávke. Cena Objednávky bude upravená podľa skutočnej hmotnosti tovaru predaného podľa množstva, ktorý je dodaný v rámci Objednávky, s čím Zákazník súhlasí.

2.11. Následne SARAMA, S.R.O. doručí Objednávku Zákazníkovi vo zvolenom časovom úseku podľa danej Objednávky, a to okrem výnimočných prípadov, kedy sa SARAMA, S.R.O. so Zákazníkom dohodnú na inom termíne doručenia. Za Objednávku doručenú vo zvolenom časovom úseku sa považuje Objednávka doručená v rozsahu plus/mínus 1 hodina od zvoleného času. Okrem objednávateľa môže tovar prevziať aj zástupca zákazníka alebo iná fyzická osoba staršia ako 18 rokov, ktorá býva v byte alebo iných priestoroch objednávateľa na adrese zákazníka a ktorá hodnoverne preukáže svoju totožnosť osobe, ktorá odovzdáva tovar objednávateľovi v mene Sarama, s.r.o.a v prípade, že Objednávka obsahuje tovar a/alebo služby, pre ktoré je podmienkou užívania minimálny vek 18 rokov, či už na základe právnych predpisov alebo ak tak určí SARAMA, S.R.O., je osoba prijímajúca Objednávku (vrátane Zákazníka) vždy povinná hodnoverne preukázať svoj vek osobe poverenej SARAMA, S.R.O.OM na odovzdanie Objednávky; ak osoba prijímajúca Objednávku (vrátane Zákazníka) nepreukáže, že dovŕšila vek 18 rokov, tovar jej nebude odovzdaný a/alebo jej nebude poskytnutá služba a cena takéhoto tovaru, ak bola zaplatená, bude vrátená Zákazníkovi v Kreditoch (ako sú tieto definované ďalej v týchto VOP) na jeho zákaznícky účet (viac o Kreditoch viď čl. III VOP).

2.12. Pri odovzdávaní Objednávky bude Zákazníkovi odovzdaný dodací list so zoznamom zakúpeného tovaru a jeho cenou. V súlade s ustanovením § 72 ods. 1 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov SARAMA, S.R.O. nevystavuje odberateľovi daňový doklad. Daňový doklad bude k dispozícii na stiahnutie v profile zákazníka na internetovom portáli www.indicke.sk alebo bude odoslaný online na emailovú adresu zákazníka.

2.13. Zákazník berie na vedomie, že SARAMA, S.R.O. nie je povinný uzatvoriť Zmluvu, najmä s osobami, ktoré v minulosti podstatným spôsobom porušili Zmluvu (vrátane VOP).

2.14. Klient pri uzatváraní Zmluvy súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku. Náklady, ktoré vzniknú Objednávateľovi pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory a pod.), znáša Klient sám.

III. Zákaznícky účet

3.1. Pre dokončenie Objednávky prostredníctvom www.indicke.sk internetového portálu je potrebné, aby sa Zákazník na uvedenom internetovom portáli zaregistroval, čo bude mať za následok vytvorenie jeho zákazníckeho účtu. Objednávať prostredníctvom www.indicke.sk internetového portálu je bez registrácie možné.

3.2. Pri registrácii je Zákazník vyzvaný na vytvorenie prístupového hesla k svojmu zákazníckemu účtu tak, aby toto heslo bolo dostatočne bezpečné a zákazníkov účet chránený. Zákazník je povinný toto heslo uchovávať v tajnosti a nezdieľať ho s inými osobami. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za všetky akcie, ktoré sú vykonané z jeho účtu.

3.3. Zákazník je povinný bez zbytočného odkladu informovať SARAMA, S.R.O., ak má podozrenie na zneužitie svojho hesla alebo ak bolo jeho heslo sprístupnené tretej osobe. V prípade dôvodnej obavy, že zákaznícky účet Zákazníka je alebo môže byť zneužitý, je SARAMA, S.R.O. oprávnená zablokovať účet Zákazníka alebo požiadať Zákazníka o zmenu hesla. SARAMA, S.R.O. nezodpovedá Zákazníkovi za žiadnu škodu, ktorá vznikne v dôsledku prezradenia alebo zneužitia hesla zákazníka.

3.4. SARAMA, S.R.O. je (i) v prípadoch stanovených týmito VOP, (ii) podľa svojho uváženia alebo (iii) na základe dohody so Zákazníkom oprávnený pripísať Zákazníkovi tzv. kredity (ďalej len „Kredity“) na zákaznícky účet Zákazníka, napr. pri uplatnenej reklamácii v rámci vernostných programov, neprevzatí tovaru Zákazníkom a pod. Zákazník je oprávnený použiť pripísané Kredity počas doby ich platnosti (aktuálna platnosť Kreditov je vždy uvedená v zákazníckom účte Zákazníka) na úhradu kúpnej ceny prípadného ďalšieho nákupu, kedy 1 kredit sa rovná 1,- € (slovom: jedno EUR). Ak nie je týmito VOP alebo vzájomnou dohodou medzi SARAMA, S.R.O. a Zákazníkom stanovené inak, Zákazník nemá nárok na získanie Kreditov voči SARAMA, S.R.O. Kredity nie je možné použiť na zaplatenie kúpnej ceny za charitatívne predmety. Zákazník berie na vedomie a súhlasí, že Kredity nie je možné zameniť za peniaze a sú použiteľné len striktne v súlade so vzájomnou dohodou medzi SARAMA, S.R.O. a Zákazníkom alebo s týmito VOP. SARAMA, S.R.O. je súčasne oprávnená jednostranne upraviť dobu platnosti Kreditov odchylne od tohto ustanovenia VOP kedykoľvek podľa svojho uváženia

3.5. Zákazník berie na vedomie, že SARAMA, S.R.O. je oprávnená obmedziť prístup Zákazníka k účtu Zákazníka, ak Zákazník v minulosti podstatným spôsobom porušil Zmluvu (vrátane týchto VOP). Obmedzenie prístupu k zákazníckemu účtu podľa tohto odseku znamená najmä, ale nie výlučne, obmedzenie spôsobov platby, obmedzenie služby „Doprava zadarmo“, zvýšenie minimálnej sumy objednávky na individuálny nákup a/alebo celkové obmedzenie zákazníckeho účtu. SARAMA, S.R.O. o obmedzení prístupu Zákazníka k jeho účtu vhodnou formou oboznámi s uvedením dôvodu na takéto obmedzenie. Zákazník je proti takémuto obmedzeniu oprávnený podať námietku do 3 dní od doručenia oznámenia, a to na emailovú adresu info@indicke.sk. Na oneskorene podané námietky nebude prihliadané. SARAMA, S.R.O. si vyhradzuje právo konečného rozhodnutia sporných prípadov ohľadne oprávneností obmedzenia prístupu Zákazníka k jeho zákazníckemu účtu.

IV. Zmena zmluvy, dodatočná objednávka a odstúpenie od zmluvy pred doručením objednávky

4.1. Objednávka je pre Zákazníka záväzná okamihom jej dokončenia na www.indicke.sk Internetovom portáli. Zmena Objednávky po jej dokončení, resp. po uzavretí Zmluvy je možná len v prípade, ak SARAMA, S.R.O. kontaktuje Zákazníka telefonicky alebo inak s informáciou, že objednaný tovar už nie je dostupný a/alebo v prípade opätovného objednania tovaru uskutočneného Zákazníkom v časovom intervale zobrazenom v zákazníckom prostredí pri jednotlivých otvorených Objednávkach. Možnosť opätovnej objednávky bude možná len pre objednávky doručené najskôr 180 minút po potvrdení objednávky. V prípade opätovnej objednávky nie je zákazníkovi účtovaná dodatočná cena za dodanie tovaru (z pohľadu tejto služby sa jedná o jednu objednávku), ale prípadné zľavy ponúkané na internetovom portáli www.indicke.sk sa nesčítavajú (napríklad v prípade zľavovej akcie 2+1 zdarma nemá zákazník nárok na 1 kus tovaru zadarmo, ak bol druhý kus tovaru zakúpený v rámci opätovnej objednávky).

4.2. Zákazník je oprávnený zrušiť Objednávku prostredníctvom www.indicke.sk internetového portálu najneskôr do 20:00 hod. v deň predchádzajúci plánovaného dňa doručenia Objednávky. V deň dodania môže zákazník meniť len čas dodania alebo adresu doručenia, a to len s výslovným súhlasom SARAMA, S.R.O.A. Od okamihu, keď je Objednávka už odoslaná Zákazníkovi, nie je možné Objednávku zrušiť ani zmeniť adresu alebo čas doručenia. V prípade, ak Objednávka nie je Zákazníkom prevzatá alebo Zákazník nie je zastihnutý, sa Objednávka vracia ako nedoručená SARAMA, S.R.O.u a je považovaná za stornovanú. SARAMA, S.R.O. v lehote do 14 dní od vrátenia Objednávky pripíše Zákazníkovi zákaznícke Kredity v hodnote zodpovedajúce hodnote tejto Objednávky.

4.3. Pri zmene Objednávky alebo zrušení Objednávky podľa predchádzajúceho odseku je Zákazník povinný uviesť číslo Objednávky, dátum Objednávky a prípadne číslo účtu na vrátenie zálohy za cenu Objednávky, ak bola uhradená. Ak zákazník neposkytne číslo účtu na vrátenie zálohy pri danom úkone, bude záloha vrátená na účet, z ktorého bola platba vykonaná.

V. Cena objednávky a platobné podmienky

5.1. Cena Objednávky a akékoľvek ďalšie náklady vyplývajúce zo Zmluvy sú splatné pri odovzdaní tovaru z Objednávky Zákazníkovi. Po dokončení Objednávky môže Zákazník uhradiť zálohu bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány. Táto záloha bude potom zahrnutá do ceny Objednávky po jej odovzdaní, akýkoľvek preplatok je vrátený Zákazníkovi na účet, z ktorého bola záloha Zákazníkom zaplatená.

5.2. Zákazník je oprávnený zaplatiť cenu Objednávky pri odovzdaní tovaru z Objednávky buď platobnou kartou alebo v hotovosti. Zákazník je povinný vybrať si spôsob úhrady ceny Objednávky pred dokončením Objednávky. V odôvodnených prípadoch, najmä, nie však výlučne, v prípade predchádzajúceho porušenia Zmluvy (vrátane týchto VOP a zmluvných ustanovení na www.indicke.sk internetovom portáli) zo strany Zákazníka, môže SARAMA, S.R.O. požadovať zaplatenie zálohy za cenu Objednávky pred odoslaním tovaru z Objednávky Zákazníkovi. Pred zaplatením zálohy za cenu Objednávky nie je SARAMA, S.R.O. povinná zaslať tovar z Objednávky Zákazníkovi.

5.3. Cena tovaru nezahŕňa cenu za službu doručenia tovaru na miesto uvedené v Objednávke. Výška aktuálnej ceny za dodanie tovaru na miesto určené v deň uskutočnenia Objednávky Tovaru je uvedená na internetovej stránke s informáciami o dodávkach a cenách. Cena za službu dodania tovaru na miesto bude pripočítaná ku konečnej cene objednávateľa, pokiaľ objednávateľ nezískal bezplatnú službu dodania tovaru, ktorej podmienky sú uvedené na internetovom portáli www.indicke.sk.

5.4. Akákoľvek iná zmena bude vždy vopred oznámená Zákazníkovi pri vytváraní Objednávky a môže závisieť od požadovanej doby dodania tovaru.

VI. Odstúpenie od zmluvy a reklamácie tovaru

6.1. Reklamácia tovaru: Zákazník je povinný tovar odovzdaný z Objednávky bezodkladne skontrolovať a prípadné zistené nedostatky obratom nahlásiť (reklamovať) SARAMA, S.R.O.. Ak tovar (najmä potraviny) vykazujú pri odovzdaní zákazníkovi vady, v dôsledku ktorých ho nebude možné používať na jeho účel (zo zrejmých dôvodov, napr. uplynutie doby spotreby alebo tovar je inak zjavne nevhodný na tepelné spracovanie alebo spotrebu alebo určený účel použitia alebo porušený obal), Zákazník bezodkladne vráti tovar príslušnej osobe, ktorá mu ho odovzdala v mene SARAMA, S.R.O.a. SARAMA, S.R.O. si vyhradzuje právo neprihliadať na reklamácie uplatnené oneskorene pri vadách zjavných pri prevzatí tovaru.

V prípade neskoršej reklamácie tovaru zvolí Zákazník jeden z obvyklých spôsobov uplatnenia reklamácie a kontaktuje spoločnosť SARAMA, S.R.O. buď prostredníctvom zákazníckej linky +421 911 467 722 alebo e-mailom na info@indicke.sk. Za účelom posúdenia reklamácie môže SARAMA, S.R.O. od zákazníka požadovať preukázanie vady, spravidla zaslaním fotodokumentácie k vade tovaru.

6.2. On-line reklamácie: Za účelom uľahčenia nákupu a komunikácie so zákazníkmi môže SARAMA, S.R.O. umožniť reklamáciu online – prostredníctvom zákazníckeho účtu. Online reklamácia je služba výhodná pre Zákazníkov, ktorá uľahčuje a urýchľuje proces reklamácie tovaru; Žiadnym spôsobom neobmedzuje Zákazníka v bežnom spôsobe podávania reklamácií ani v právach spotrebiteľa – ide o selektívnu/alternatívnu a voliteľnú možnosť, ktorá sa riadi vlastnými pravidlami z hľadiska procesu vysporiadania. Preto je možné reklamáciu on-line uplatniť do 72 hodín od prevzatia tovaru (alebo v inom čase určenom spoločnosťou SARAMA, S.R.O. oznámením na www.indicke.sk internetovom portáli), nie je však dostupná pre všetky výrobky. Výnimka sa vzťahuje na:

i. tovar s cenou nad 40,00 EUR s DPH,
ii. tovar z vernostného programu v hodnote nad 10,00 EUR s DPH,

Vo svojom profile je zákazník vhodným spôsobom informovaný o tom, ktorý tovar je možné reklamovať online a pri ktorom tovare je potrebné zvoliť obvyklé spôsoby uplatnenia reklamácie popísané primárne v ods. 6.1 týchto VOP. Online reklamácie sú riešené pripísaním Kreditov (v hodnote reklamovaného tovaru) na zákaznícky účet. Zákazník si môže Kredity uplatniť na ďalší nákup alebo požiadať zákaznícku podporu SARAMA, S.R.O. o vrátenie Kreditov na svoj bankový účet. Kredity nie je možné vymeniť v hotovosti. SARAMA, S.R.O. si vyhradzuje právo ďalej obmedziť alebo zrušiť možnosť online reklamácie.

SARAMA, S.R.O. si vyhradzuje právo neumožniť online reklamáciu v prípade podozrenia zo zneužitia zákona alebo podvodného a obdobného konania, vrátane zrušenia Kreditov získaných podvodným konaním, alebo zrušenia objednávky, najmä ak Kredity získané nezákonne alebo nezákonne boli použité na jeho úhradu. Týmito vylúčeniami nie sú dotknuté práva spotrebiteľa pri uplatňovaní záruky na tovar alebo práva vyplývajúce z chybného plnenia.

6.3. Odstúpenie od Zmluvy do 14 dní: V súlade s ustanovením § 20 zákona č. 108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „ZoOS“), môže Zákazník odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa, keď Zákazník (alebo tretia osoba iná ako dopravca) tovar prevzal, alebo 14 dní od uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. V prípade odstúpenia od zmluvy je objednávateľ povinný bezodkladne odovzdať tovar osobe, ktorá mu ho odovzdala v mene spoločnosti SARAMA, S.R.O., a ak to nie je možné, alebo ak k odstúpeniu dôjde neskôr v rámci 14-dňovej lehoty, je Zákazník povinný oznámiť odstúpenie od zmluvy spoločnosti SARAMA, S.R.O. telefonicky alebo prostredníctvom www.indicke.sk internetového portálu, identifikovať tovar a dohodnúť riešenie príslušného odstúpenia od zmluvy; Zákazník je následne povinný zaslať predmetný tovar spoločnosti SARAMA, S.R.O. do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, pokiaľ sa SARAMA, S.R.O. a Zákazník nedohodnú na vyzdvihnutí tovaru priamo od zákazníka. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša Zákazník náklady spojené s vrátením tovaru, a to okrem prípadu uvedeného v ods. 6.4 posledná veta VOP.

6.4. Ak Zákazník odstúpi od Zmluvy, vráti SARAMA, S.R.O. Zákazníkovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy, všetky finančné prostriedky vrátane nákladov na doručenie, ktoré dostal od Zákazníka na základe Zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým ich prijal. Prijaté peňažné prostriedky vráti SARAMA, S.R.O. Zákazníkovi akýmkoľvek iným spôsobom len v prípade, že s tým Zákazník súhlasí a ak mu tým nevzniknú žiadne dodatočné náklady. Ak si zákazník zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob ponúkaný spoločnosťou SARAMA, S.R.O., spoločnosť SARAMA, S.R.O. vráti zákazníkovi náklady na doručenie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru. Ak zákazník odstúpi od zmluvy, SARAMA, S.R.O. nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky zákazníkovi skôr, ako zákazník tovar prevezme alebo kým zákazník nepreukáže, že tovar odoslal spoločnosti SARAMA, S.R.O., podľa toho, čo nastane skôr. SARAMA, S.R.O. prevezme tovar od zákazníka v domácnosti objednávateľa na vlastné náklady, ak zákazník odstúpi od zmluvy uzatvorenej mimo obvyklých prevádzkových priestorov SARAMA, S.R.O., tovar bol v čase uzavretia zmluvy doručený do domácnosti objednávateľa a povaha tovaru neumožňuje jeho odoslanie obvyklou poštovou cestou.

6.5. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom iným spôsobom, než je potrebné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

6.6. V súlade s ustanovením § 19 ods. 1 písm. d), e) a f) ZoOS nie je možné odstúpiť od zmluvy pri tovare podliehajúcom rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (potravinách) – alebo potraviny živočíšneho pôvodu, ani pri tovare v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov po tom, čo ho zákazník porušil (napr. ak zákazník poškodí ochranný obal tovaru alebo ak bezpečnostný zámok alebo ak môže dôjsť k inej kontaminácii tovaru) alebo ak tovar môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom. S ohľadom na dodržiavanie hygienických noriem a týchto VOP zákazník súhlasí s tým, že SARAMA, S.R.O. je oprávnená odmietnuť odstúpenie od zmluvy v prípade akéhokoľvek podozrenia z porušenia týchto noriem zo strany zákazníka a zaslať vrátený tovar späť zákazníkovi na náklady zákazníka, a ak to nie je možné (napr. z hygienických dôvodov alebo z dôvodu porušenia ochranného obalu), je SARAMA, S.R.O. oprávnený tovar bezodkladne zlikvidovať.

VII. Práva zákazníka z chybného plnenia

7.1. SARAMA, S.R.O. zodpovedá zákazníkovi za vady tovaru a/alebo služieb v rozsahu stanovenom všeobecne záväznými právnymi predpismi. SARAMA, S.R.O. tak zodpovedá Zákazníkovi, že tovar a/alebo služba sú pri prevzatí bez vád. Ak sa vada prejaví do jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar a/alebo služba boli chybné pri prevzatí, pokiaľ to povaha veci alebo vady nevylučuje.

7.2. V súlade s ustanovením § 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže zákazník reklamovať vadu, ktorá sa objaví na tovare, do 24 mesiacov od jeho prevzatia okrem prípadov kedy sa na tovar uplatňuje osobitná záručná doba. Osobitná záručná doba sa uplatňuje primárne pri tovare:

– nepodliehajúcemu rýchlej skaze kedy je minimálna záručná doba 24 hodín;
– u ktorého je vyznačená doba použiteľnosti alebo minimálna trvanlivosť (bežne uvedená na obale, v priloženom návode alebo prípadne v reklame);
– tovaru už použitého, kedy je záručná doba 12 mesiacov

Zodpovednosť za vady sa neuplatňuje v prípade vád výrobku, ktoré:

– vznikli opotrebovaním pri bežnom užívaní;
– vznikli z dôvodu nesprávneho používania alebo zásahu (vrátane mechanického poškodenia napr. pádom či nárazom), skladovania alebo nesprávnej údržby v rozpore s pokynmi výrobcu či iného obdobného dôvodu;
– sa vyskytujú na výrobku zľavnenom pre danú vadu;
– musel Zákazník s vynaložením obvyklej pozornosti poznať už pri uzatvorení kúpnej zmluvy či pri prevzatí tovaru alebo pokiaľ Zákazník vadu sám spôsobil či pokiaľ bola táto vada spôsobená udalosťami mimo vplyvu SARAMA, S.R.O.u, teda vada nemala príčinu v povahe výrobku.

Vyššie uvedený výpočet je len demonštratívny. SARAMA, S.R.O. preto upozorňuje, že dĺžka záručnej doby sa môže líšiť (byť skrátená) podľa povahy daného tovaru.

Zákazník nemá právo na nároky z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo v prípade použitej veci opotrebením zodpovedajúcim miere jeho predchádzajúceho užívania nie je vadou tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

7.3. Na zodpovednosť za vady anároky zvád tovaru sa pri uzavretých kúpnych zmluvách použijú ustanovenia bodu 7.3 týchto VOP. Ak má tovar vady, ktoré možno odstrániť, môže zákazník v súlade s ustanovením § 622 Občianskeho zákonníka požadovať, aby táto bola bezplatne, včas a riadne odstránená alebo môže požadovať výmenu veci, alebo jej súčasti ak sa vada týka len tejto súčasti, ak tým SARAMA, S.R.O. nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. SARAMA, S.R.O. je oprávnený vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to zákazníkovi nespôsobí závažné ťažkosti. V prípade odstraňovania vady SARAMA, S.R.O. odstráni vadu v primeranej lehote po jej uplatnení tak, aby Zákazníkovi nespôsobovala značné nepríjemnosti, s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý vec kúpil alebo rozhodne o zamietnutí reklamácie v prípade ak ide o dôvody, pre ktoré nenesie zodpovednosť za vady predaného tovaru. Na odstránenie vady prevezme SARAMA, S.R.O. vec na vlastné náklady.

Ak Zákazník neprevezme opravenú vec alebo vec v prípade zamietnutej reklamácie v primeranej lehote, najneskôr však do 14 dní, po tom, čo ho SARAMA, S.R.O. informoval o možnosti prevzatia veci, vzniká dňom nasledujúcim po uplynutí uvedenej lehoty medzi SARAMA, S.R.O.om a Zákazníkom zmluva o skladovaní veci na základe ktorej sa SARAMA, S.R.O. zaväzuje vec uskladniť a riadne opatrovať a Zákazník sa zaväzuje za uskladnenie veci hradiť odmenu vo výške 3,- € za každý (aj začatý) deň uskladnenia. Zároveň sa neprevzatie tovaru Zákazníkom v lehote podľa predchádzajúcej vety považuje za závažné porušenie povinnosti Zákazníka a SARAMA, S.R.O.u vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy a zároveň je oprávnený započítať svoj nárok za uskladnenie veci voči kúpnej cene tovaru. Zákazník je taktiež oprávnený v rovnakej lehote, resp. kedykoľvek do momentu odstúpenia od Zmluvy SARAMA, S.R.O.om oznámiť písomne SARAMA, S.R.O.u súhlas s likvidáciou opravenej veci, čím sa Zákazník zbavuje povinnosti opravenú vec prevziať a v takom prípade mu nevzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny a zaniká tým tiež zmluva o skladovaní veci.

Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má zákazník, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady nebrániace riadnemu užívaniu veci, má zákazník nárok na primeranú zľavu z ceny veci určenej ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnou vecou. Rovnaké právo na primeranú zľavu z ceny veci namiesto práva na výmenu veci má zákazník v prípade, ak ide o vec použitú alebo predávanú za nižšiu cenu a za uvedenú vadu SARAMA, S.R.O. zodpovedá. Okrem vyššie uvedeného má Zákazník právo odstúpiť od zmluvy, ak a) SARAMA, S.R.O. odmietne vadu odstrániť alebo ju v primeranej, resp. zákonnej lehote neodstránil alebo ju neakceptuje na vlastné náklady, b) vada je podstatným porušením zmluvy, alebo d) z vyjadrenia SARAMA, S.R.O. alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez závažných ťažkostí pre zákazníka. Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada zanedbateľná. Ak Zákazník odstúpi od Zmluvy, SARAMA, S.R.O. vráti Zákazníkovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru alebo po tom, čo Zákazník preukáže, že tovar bol odoslaný. Práva z chybného plnenia sa uplatňujú u SARAMA, S.R.O. Ak je to možné, zákazník najprv kontaktuje SARAMA, S.R.O. prostredníctvom zákazníckej linky alebo e-mailu a dohodne sa s SARAMA, S.R.O. na ďalšom postupe. Na posúdenie vady bude SARAMA, S.R.O. spravidla požadovať zaslanie fotodokumentácie k vade a/alebo odovzdanie chybného tovaru. Ak zákazník uplatní právo vyplývajúce z chybného plnenia, SARAMA, S.R.O. písomne potvrdí dátum uplatnenia práva, ako aj opravu a dobu jej trvania.

SARAMA, S.R.O. je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr tak, aby vybavenie reklamácie netrvalo dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia. V prípade potreby prevziať reklamovaný tovar za účelom vybavenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie neplynie do momentu obdržania reklamovaného tovaru SARAMA, S.R.O.om.

7.4. Na zodpovednosť za vady a nároky z vád tovaru sa pri kúpnych zmluvách uzavretých po 30.06.2024 použijú ustanovenia bodu 7.4 týchto VOP. V súlade s § 623 Občianskeho zákonníka Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil SARAMA, S.R.O.u neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.

SARAMA, S.R.O. môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho odseku druhej vety.

SARAMA, S.R.O. opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka) po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Zákazník vec požadoval.

Na účely opravy alebo výmeny Zákazník odovzdá alebo sprístupní vec SARAMA, S.R.O. alebo osobe podľa § 622 ods. 5 Občianskeho zákonníka. Náklady prevzatia veci znáša zákazník.

SARAMA, S.R.O. dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

Ak Zákazník neprevezme vec v lehote šiestich týždňov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže SARAMA, S.R.O. vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, SARAMA, S.R.O. Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. SARAMA, S.R.O. môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré SARAMA, S.R.O. účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by SARAMA, S.R.O. musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

SARAMA, S.R.O. pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. SARAMA, S.R.O. a Zákazník sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí Zákazník na svoje vlastní náklady.

Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) SARAMA, S.R.O. vec neopraví ani nevymení,
b) SARAMA, S.R.O. vec neopraví ani nevymení v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
c) SARAMA, S.R.O. odmietne odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) SARAMA, S.R.O. vyhlási alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.

Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť SARAMA, S.R.O.A odstrániť vadu.

Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie SARAMA, S.R.O..

Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Zákazník po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec SARAMA, S.R.O. na svoje vlastné náklady.

SARAMA, S.R.O. po odstúpení od zmluvy vráti Zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci SARAMA, S.R.O. alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal vec SARAMA, S.R.O., podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

SARAMA, S.R.O. vráti kúpnu cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša SARAMA, S.R.O..

Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3 Občianskeho zákonníka, teda najneskôr do uplynutia zákonnej záručnej doby.

7.5. Práva z vadného plnenia sa uplatňujú u SARAMA, S.R.O.. Ak je to možné, zákazník najprv kontaktuje SARAMA, S.R.O. prostredníctvom zákazníckej linky alebo e-mailu a dohodne sa s SARAMA, S.R.O. na ďalšom postupe. Na posúdenie vady bude SARAMA, S.R.O. spravidla požadovať zaslanie fotodokumentácie k vade a/alebo odovzdanie chybného tovaru. Ak zákazník uplatní právo vyplývajúce z vadného plnenia, SARAMA, S.R.O. vystaví Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom a uvedie v tomto potvrdení lehotu, v ktorej vadu v súlade so zákonom odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý SARAMA, S.R.O. nemôže ovplyvniť (možnosť predĺženia lehoty na vybavenie reklamácie na viac ako 30 dní sa uplatní len pri kúpnych zmluvách uzavretých po 30.06.2024, v prípade kúpnych zmlúv uzavretých do 30.06.2024 musí byť reklamácia (oznámenie vád) vybavené bez zbytočného odkladu, najneskôr v 30 dňovej lehote.

Ak SARAMA, S.R.O. odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi zákazníkovi. Ak zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť SARAMA, S.R.O. za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a SARAMA, S.R.O. nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. V prípade vytknutia vád tovaru nadobudnutého podľa kúpnych zmlúv uzavretých do 30.06.2024 sa pri odmietnutí reklamácii postupuje v súlade s § 18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

V prípade potreby prevziať reklamovaný tovar za účelom vybavenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie neplynie do momentu obdržania reklamovaného tovaru SARAMA, S.R.O.om.

7.6. SARAMA, S.R.O. nezodpovedá za žiadnu škodu alebo akékoľvek iné následky, ktoré vzniknú Zákazníkovi na základe konania Zákazníka alebo v súvislosti s ním, alebo na základe okolností na strane Zákazníka.

7.7. Zákazník berie na vedomie, že SARAMA, S.R.O. negarantuje bezproblémovú, nepretržitú, bezchybnú a bezpečnú prevádzku www.indicke.sk Internetového portálu, kedy opak vzniká následkom technických dôvodov. SARAMA, S.R.O. nezodpovedá za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do www.indicke.sk Internetového portálu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho účelom.

7.8. Dostupnosť tovaru je viazaná na sklad a SARAMA, S.R.O. negarantuje dostupnosť tovaru ani v prípade, že systém prostredníctvom www.indicke.sk Internetového portálu eviduje daný tovar ako „na sklade“. Po obdržaní každej objednávky SARAMA, S.R.O. kontroluje aktuálny stav skladu, kedy dochádza k rezervácii objednaného tovaru pre Zákazníka a až následne k potvrdeniu objednávky a uzatvoreniu Zmluvy. V prípade, že nebude možné Objednávku z akéhokoľvek dôvodu vybaviť zo strany SARAMA, S.R.O., bude o tom Zákazník informovaný prostredníctvom zákazníckej linky SARAMA, S.R.O. alebo prostredníctvom e-mailu, ktorý Zákazník uvedie v Objednávke ako kontaktnú adresu.

7.9.  Zákazník berie na vedomie, že softvér a ďalšie komponenty, ktoré tvoria www.indicke.sk Internetový portál (vrátane fotografií inzerovaných služieb a/alebo tovarov), sú chránené autorským právom. Zákazník sa zaväzuje používať www.indicke.sk Internetový portál výlučne pre vlastnú potrebu a ďalej sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť zasahovať alebo používať (napr. ukladať, upravovať, distribuovať) softvér alebo iné komponenty, ktoré tvoria www.indicke.sk Internetový portál.

7.10.  Prístup a používanie www.indicke.sk internetového portálu Klientom v súlade s VOP je bezplatné.

7.11. Objednávateľ nie je oprávnený pri používaní www.indicke.sk Internetového portálu využívať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku www.indicke.sk Internetového portálu. Internetový portál www.indicke.sk je možné používať len v rozsahu, ktorý nepoškodzuje práva ostatných zákazníkov SARAMA, S.R.O. a je to v súlade s jeho účelom.

7.12. Zákazník používa www.indicke.sk Internetový portál na vlastné riziko a berie na vedomie, že fotografie na Internetovom portáli www.indicke.sk slúžia len na ilustračné účely.

7.13. SARAMA, S.R.O. nezodpovedá za prípadné škody vzniknuté v súvislosti s využívaním služieb, využívaním informácií alebo sťahovaním údajov zverejnených na www.indicke.sk Internetovom portáli, t.j. za chyby, opomenutia, prerušenia, poruchy, oneskorenia, počítačové vírusy, ušlý zisk alebo stratu údajov Zákazníka alebo akejkoľvek inej tretej osoby používajúcej Internetový portál www.indicke.sk, neoprávnený prístup k prenosom a údajom takýchto osôb, zmena takýchto údajov, ako aj iné hmotné a nehmotné straty.

7.14. Všetky informácie zverejnené na www.indicke.sk Internetovom portáli sú poskytované s najlepším vedomím a svedomím spoločnosti SARAMA, S.R.O., ktorá nezodpovedá za ich úplnosť alebo technickú správnosť. SARAMA, S.R.O. sa tiež zrieka všetkých záruk, že obsah stránok a informácií na www.indicke.sk Internetový portál je neškodné.

7.15. SARAMA, S.R.O. si vyhradzuje právo kedykoľvek obmedziť alebo ukončiť prístup Zákazníka alebo akejkoľvek inej tretej osoby na www.indicke.sk Internetový portál, a to hlavne, nie však výlučne, v prípade podozrenia zo zneužitia práva alebo podvodného a obdobného konania.

XI. Ochrana osobných údajov a súhlas so spracovaním

11.1. Ako SARAMA, S.R.O. spracúva osobné údaje Zákazníka je popísané v časti indicke.sk Zákazník berie na vedomie, že je povinný uvádzať svoje osobné údaje správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať SARAMA, S.R.O. o každej zmene svojich osobných údajov.

XII. Dodanie a prevzatie

12.1. Ak nie je dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca so zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, elektronickou poštou alebo osobne alebo doporučenou zásielkou prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb. Spravidla sa doručuje objednávateľovi na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

12.2. V prípade doručenia elektronickej pošty sa správa považuje za doručenú okamihom prijatia na server prichádzajúcej pošty. Správa doručená osobne alebo prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb sa považuje za prijatú prevzatím zásielky adresátom alebo odmietnutím zásielky adresátom. V prípade doručenia prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb sa zásielka považuje za doručenú aj uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a adresát je vyzvaný na prevzatie uloženej zásielky, ak je zásielka uložená u poskytovateľa poštových služieb, aj keď sa adresát o uložení nedozvedel.

XIII. Nákup tovaru právnickými osobami

13.1. Na SARAMA, S.R.O. môžu nakupovať aj právnické osoby (podnikatelia) za účelom zaistenia svojej prevádzky. Je potrebné vziať na vedomie, že nákup tovaru za účelom ďalšieho predaja alebo inej podnikateľskej činnosti nie je na SARAMA, S.R.O. povolený.

13.2. Platobné metódy pre právnické osoby:
i. Platba v hotovosti pri prevzatí nákupu alebo kartou online.
iii. Platba na faktúru spätne – pokiaľ máte záujem o spätnú platbu na faktúru, je nutné najprv po registrácii ako právnická osoba uskutočniť minimálne tri objednávky, ktoré budú uhradené jednou z vyššie uvedených platobných metód. Potom budete mať možnosť nakupovať na faktúru bez obmedzení.

13.3. Podrobnosti týkajúce sa nákupov právnických osôb na internetovom portáli www.indicke.sk nájdete na www.indicke.sk

XIV. Záverečné ustanovenia

14.1. Zmluva, ako aj všetky vzťahy súvisiace s používaním www.indicke.sk Internetového portálu, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Tým nie sú dotknuté práva Zákazníka (spotrebiteľa) vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov. V prípade právneho sporu medzi zákazníkom a spoločnosťou SARAMA, S.R.O. bude rozhodovať vecne a miestne príslušný súd.

14.2. V prípade akýchkoľvek pripomienok alebo sťažností je zákazníkovi k dispozícii zákaznícka podpora telefonicky alebo e-mailom. V prípade, ak nie je zákazník, ktorý je spotrebiteľom, spokojný s kvalitou plnenia Sarama, s.r.o.u, resp. ak nie je spokojný s jednaním Sarama, s.r.o.u, alebo so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo keď sa domnieva, že Sarama, s.r.o. porušil iné jeho práva, má právo podať Sarama, s.r.o.u žiadosť o nápravu. Sarama, s.r.o. bude informovať Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Sarama, s.r.o. odpovie zamietavo na žiadosť podľa predchádzajúcej vety.

14.3. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Sarama, s.r.o. na žiadosť podľa odseku 14.2 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva Spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Spotrebiteľ sa môže s návrhom na alternatívne riešenie sporu obrátiť na niektorých zo subjektov zapísaných v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, aktuálny zoznam je k nájdeniu tu: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 alebo prostredníctvom ODR platformy Európskej únie na riešenie spotrebiteľských sporov podaním sťažnosti tu: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks#heading-3

14.4. SARAMA, S.R.O. je oprávnený vykonávať svoju činnosť na základe živnostenského oprávnenia a na činnosť sa nevzťahuje žiadne iné povolenie. Živnostenskú inšpekciu vykonáva živnostenský úrad v rámci svojej pôsobnosti.

14.5. Ak niektoré ustanovenie VOP je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, takéto neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam je čo najbližšie neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť ktoréhokoľvek ustanovenia nemá vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení.

14.6. Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa tel. č.: 02/ 58272 172-3 fax č.: 02/ 58272 170

XV. Kontaktné údaje:

  • Internetový portál/e-shop www.indicke.sk
  • Zákaznícka telefónna linka:+ 421 911 467 722
  • E-mail zákazníckej podpory:info@indicke.sk

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 8.04.2025.